Precle SEO – co to? Bardzo często mówi się o tym, że pozycjonowanie stron internetowych, to obecnie podstawa biznesu zarówno tego internetowego, jak i tego prowadzonego w świecie rzeczywistym. Wynika to przede wszystkim z tego faktu, że niezależnie od tego, gdzie prowadzimy interes, czy to w Internecie, czy to w życiu realnym, czy tak naprawdę w obu miejscach, to większość informacji, jakie nasi potencjalni klienci będą chcieli znaleźć na temat naszej firmy bądź produktów, które posiadamy, będą poszukiwać właśnie w Internecie.
Nasza strona, musi być dobrze pozycjonowana po to, aby właśnie nasi potencjalni klienci, trafili na naszą stronę, a nie na stronę naszej konkurencji. Z drugiej strony bardzo dużo osób obecnie, zaczyna zarabiać na pozycjonowaniu i mówimy tutaj zarówno o osobach, które pozycjonują strony internetowe, jak i o osobach, które po prostu piszą teksty, służące do pozycjonowania na czyjeś zlecenie. Okazuje się bowiem, że można w ten sposób zarobić całkiem niezłe kieszonkowe, a jeżeli mamy więcej czasu, można zarobić dość niedużym wysiłkiem i w dość prosty sposób, nawet niezłe pieniądze. Jednak musimy wiedzieć w jaki sposób to zrobić.
Precle SEO – co to jest?
Ten tekst jest przeznaczony głównie dla osób, które chciałyby zacząć zarabiać pisząc teksty pozycjonujące. Jeżeli zaczynamy od pisania tekstów pozycjonujących, a nie mamy w tym temacie większego doświadczenia, to na pewno na samym początku, zetkniemy się z pojęciem tak zwanego precla. Osoby, które są zaznajomione z tematyką SEO, nawet nie zwracają uwagi na to zabawnie brzmiące przynajmniej po polsku słowo. Jednak teksty preclowe są najbardziej popularne, jeżeli chodzi o oferty pisania tekstów pozycjonujących. Są to też niestety teksty najmniej płatne, ale trzeba też podkreślić, że wymagają najmniejszego wysiłku od piszącego. W zależności od tego czy będziemy pisać takie teksty dla jakiegoś portalu, który jest de facto pośrednikiem pomiędzy nami a naszym klientem, czy będziemy pisać teksty jako freelancer, bezpośrednio na czyjeś zlecenie, stawki za takie teksty mogę się wahać od złotówki do dwóch lub trzech złotych za 1000 znaków ze spacjami.
Tutaj na marginesie dodamy, że najczęściej rozliczamy się z naszymi klientami właśnie za 1000 znaków ze spacjami. Oczywiście możemy się spotkać z ofertami za na przykład 1000 znaków bez spacji, jednak są to oferty zdecydowanie mniej rzadkie.
Precle są to teksty, które muszą zawierać w sobie określone przez klienta słowa kluczowe. Słowa kluczowe muszą najczęściej wystąpić w takiej formie, w jakiej zostały one poddane, nawet jeżeli ich forma gramatyczna nie jest do końca poprawna, lub jeżeli na przykład zawierają one błędy ortograficzne. Musimy tutaj pamiętać, że precle służą do pozycjonowania stron, czyli jeżeli ktoś wpisuje w wyszukiwarkę jakieś hasło, no to precel musi zawierać takie słowo kluczowe, a wpisując w wyszukiwarkę hasła, często robimy to popełniając proste błędy ortograficzne, czy pisząc to w sposób niegramatyczny i właśnie precel, musi tego typu słowa kluczowe zawierać. Dodatkowo precel powinien zawierać takich słów kluczowych najlepiej kilka, ale również nie za często. Najczęściej wymienia się, że powinien dobry precel zawierać takich słów kluczowych od dwóch do maksymalnie pięciu na 1000 znaków ze spacjami. Dodatkowo precel nie może być to nie logiczny ciąg znaków, z wplecionymi tylko i wyłącznie słowami kluczowymi. Oczywiście nie musi być to tekst wybitnych lotów, ale powinien mieć po prostu jakiś tam sens i zahaczać nieco o tematykę słowa kluczowego. Jeżeli opanujemy technikę szybkiego oraz dobrego pisania precli, możemy zacząć zarabiać całkiem dobre pieniądze, ale przede wszystkim nauczymy się podejścia do pisania tekstów SEO, które zaprocentuje prawdopodobnie szybkim wzrostem stawek i podejmowania się tekstów, o większych wymaganiach i lepiej płatnych.
Teksty zapleczowe
Teksty zapleczowe jest to możemy powiedzieć drugi poziom SEO. Tutaj najczęściej przechodzimy do pisania tych tekstów, zaraz po tym jak nauczymy się dobrze pisać teksty preclowe. Teksty te są płatne już lepiej i jest to najczęściej różnica rzędu 50 do 100%, w porównaniu do precli. Teksty zapleczowe wymagają od nas jednak, przede wszystkim znajomości już pewnych podstaw oraz umiejętności w pisaniu tekstów pozycjonujących. Teksty zapleczowe różnią się również tym, że powinny mieć zdecydowanie większy sens niż teksty preclowe, zatem nasi klienci będą na to na pewno bardziej zwracać uwagę oraz jednocześnie, będą bardziej wnikliwie takie teksty sprawdzać.
Artykuły tematyczne, teksty blogowe, artykuły specjalistyczne
Najczęściej kiedy opanujemy już pisanie precli i zapleczówek, przechodzimy do wymienionych wyżej kategorii. Kategorie te są już dużo lepiej płatne. Możemy nawet zarobić na przykład 20-30 zł za 1000 znaków ze spacjami. Jednak musimy pamiętać, że teksty te, są już trudne i wymagają używania zróżnicowanego i bogatego języka, a ponieważ są często publikowane na przykład na portalach internetowych, to po prostu klienci wymagają naprawdę wysokiej jakości takich tekstów.